Idejas izmantošanai:
- Mācīt samazināt atkritumu daudzumu, nevis tikai šķirot.
- Bērni veidoja skices atkritumu konteineru izskatam, skicēs bija itverti arī dažādi uzlabojumi konteinera funkcijām, pie'mēram, konteiners - atkritumu šķirotājs.
- Kompostē organisko atkritumus uz izmanto tos pēc tam dārzā. Kompostēšanas laikā pēta ķīmiskos un bioloģiskos procesus komposta kaudzē.
- Pie konteineriem pielikts ne tikai, ko tur var mest, bet arī ko nevar. Turklāt tas ir reālu objektu, nevis zīmējumu veidā.
- Salīdzināt divas skārdenes, piemēram Coca-Cola un Heineken (vai tās ir viena izmēr? viena materiāla? viena svara? ). Novērtēt, kura skardene atstāj mazāku ietekmi uz vidi.
- Skolā izgatavot Saules paneli (līdz galam nesapratu, jo izskatījās vairāk pēc ūdens boilera).
- Skolēni paši veidoja videofilmiņu par dažādiem bateriju veidiem, sākot no citroniem līdz pat akumulatoriem. Filmā tika rādīts, ko ar baterijām darīt pec to izlietošanas un kāpēc. Bija sagatavotas arī citas filmas par atkritumu šķirošanu, bērni paši bija izdomājuši sižetus, ar nelielu humora devu. Labs veids kā integrēt informātiku un dabas zinātnes.
- Problēma - skolas galdi tiek aprakstīt un apzīmēti, bet nav naudas jauniem. Skolēni izomāja, kā jāpārkrāso un paši to arī izdarīja, turklāt daži piegāja radoši, galdus apgleznojot.
- Balva par labāko plakātu. Viena grupa bija izveidojusi plakātu kā bruņurupuci - zem katra bruņas fragmenta bija paslēpta informācija par atkritumu šķirošanu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru