Par emuāru

Saņēmu stipendiju Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Caurviju programmas Mācību braucienam. Ceru, ka man atliks laika, lai dalītos iespaidos un uzzinātājā arī šajā emuārā.

ceturtdiena, 2012. gada 29. marts

Izglītība ilgtspējīgai attīstībai Velsā

Velsā kopš 2006. gada ir vadlīnijas, kas nosaka ka skolu programmās jāiekļauj izglītība ilgtspējīgai attīstībai un globālā līdzdalība.
Labas idejas vides izglītības īstenošanā:
  • Dabas parka reindžeri (skola atrodas dabas parka teritorijā) iemāca bērniem iestādīt koku skolas pagalmā. Pēc tam bērni visu skolas laiku novēro koku, salīdzina to ar citu klašu citos gados stādītiem kokiem.
  • pie skolas žoga pielikts garš plakāts ar uzrakstu "Šos izmet atkritumu konteinerā!" un apkārt uzrakstam salīmēti dažādi atkritumi, ksa atrast zemē nosviesti.
  • Ekokomiteja - skolēnu grupa, kas pieskata, vai tiek saudzēta vide, piemēram, vai gaismas tiek izslēgtas, vai skolotāja nelieto papīru neefektīvi, vai nevajag noregulēt radiatoros zemāku temperatūru. Viņi apseko skolu, pieraksta atrastos trūkumus un cenšas tos novērst pašu spēkiem vai ziņo skolas administrācijai.
  • Pēc kafejnīcu un veikalu apmeklējuma, pusaudži bieži vien papīrus un tukšās pudeles nosviež pa ceļam. Skolēni raksta tuvējām kafejnīcām un kopā organizē atkritumu savākšanas talkas. Labs piemērs, kā mācīties aktīvi iesaistīties, nevis gaidīt, kad kāds cits saorganizēs.
  • Ilgtspējīgs pārvietošanās veids (projekts "Smileage"). Tiek stimulēta velosipēdu izmantošana, izmantojot dažādas interaktīvas metodes, piemēram, ar velosipēdiem braukāt un savākt atkritumus no ceļmalām, orientēšanos ar velosipēdiem, kur pa ceļam ir dāžādas radošas darbnīcas (piem., rokassprādžu izgatavošana no atkritumiem).
Velsas pieredze man ļoti patika, jo viņiem veiksmīgi izdevies iekļaut vides izglītību un izglītību ilgtspējīai attīstībai mācību procesā. Tās nav atsevišķas akcijas, bet skolas ikdiena.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru